Friday, April 23, 2010

Bona Diada de Sant Jordi

«Els llibres són, entre els meus consellers, els que més m'agraden, perquè ni la por ni la desesperança els impedeix dir-me què he de fer» (Alfons V el Magnànim, 1394-1458, rei d'Aragó).

«És un bon llibre aquell que s'obre amb interès i que es tanca amb aprofitament» (Amos Bronson Alcott, 1799-1888, pedagog i escriptor nord-americà).

«No hi ha un llibre tan dolent que no tingui alguna cosa interessant» (Miguel de Cervantes Saavedra, 1547-1616, escriptor espanyol).

«Un bon llibre és el millor amic» (Rubén Darío, 1867-1916, poeta nicaragüenc).

«No és possible viure sense els llibres» (Thomas Jefferson, 1743-1826, polític nord-americà).

«La literatura és la meva utopia. No hi ha barrera als sentits que em pugui llevar aquest plaer. Els llibres em parlen sense impediments de cap mena» (Hellen Keller, 1880-1968, activista nord-americana).

«Hi ha llibres curts que, per a entendre'ls com es mereixen, necessiten una vida molt llarga» (Francisco de Quevedo, 1580-1645, escriptor espanyol).

«Llegeix i conduiràs; no llegeixis i seràs conduït» (Santa Teresa de Jesús, 1515-1582, escriptora espanyola).

«Un llibre és com un viatge: es comença amb inquietud i s'acaba amb malenconia» (José Vasconcelos, 1882-1959, filòsof, educador i polític mexicà).

«Un llibre obert és un amic que parla; tancat, un amic que espera; oblidat, una ànima que perdona; destruït, un cor que plora» (proverbi indi).